tisdag 8 mars 2011

Därför väljer jag att "Paxa Paggan"

Pagrotsky är "Paggan" med en stor del av oss svenskar, inte bara socialdemokrater. Han är en av dem vars namn förekommer i slutspekulationerna kring vem som ska bli ny partiledare. I slutet av januari, när hans namn nämndes ytterst sällan i diskussionen, beslöt jag mig för att starta facebookcommunityn "Paxa Paggan". I tidningen "ny tid" berättar jag varför.

("ny tid" 1103007)
"Spekulationerna kring vem som skulle efterträda Mona Sahlin drog igång direkt efter hennes avgång i höstas. Snabbt framstod en handfull kandidater som tänkbara i medias spekulationer. Redan från början förundrades jag över att Leif Pagrotskys namn inte nämndes i detta sammanhang.

Leif har en erkänd kompetens i näringslivsfrågor och ekonomi och en regeringserfarenhet som ger honom trovärdighet i uppgiften att leda vårt parti. Han är samtidigt stabilt förankrad i socialdemokratisk ideologi och är en motkraft mot nyliberalism och roffarkapitalism. Hans motstånd till Euron är idag en stor tillgång. Han är populär både bland partimedlemmar och allmänhet och han är bra på att använda den nya tidens teknik för dialog. Det märktes när han började twittra och fick över tusen följare redan första dagen!

Kanske är det för att han är göteborgare som han kan uttrycka sig så folk begriper. Om Socialdemokraterna har han sagt såhär: ”Vårt parti har ett projekt som är tidlöst, men där verktygen och instrumenten kan behöva ändras efterhand”. Han visar genom sin debattvilja och sitt genuina intresse för att förverkliga de socialdemokratiska idéerna att han är rätt man för att leda den förändringsprocess som vi behöver.

Det var därför jag bestämde mig för att starta facebook-kampanjen ”Paxa Paggan”. Om du vill ha Leif som partiledare – gå in och ”gilla” sidan du med!"

Malin Jonason
http://www.facebook.com/pages/Paxa-Paggan/197760070238938

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar