lördag 26 mars 2011

Att sortera intrycken

Här på bloggläktaren surrar det av tankar och småprat. Överallt diskuteras Monas och Håkans tal, över kaffekoppar och inne på damrummet. För en timme sedan satt jag bara några meter ifrån vår nyvalde partiledare Håkan Juholt och lyssnade på hans entimmeslånga tal. Nej, jag vill kalla det entimmeskorta, för det var så det kändes! En timma fylld av framtidstro och ideologi som gav oss nytt mod och gott självförtroende.

Anna Johansson twittrade under talet " jag tror jag är kär", och det är en rosenröd stämning här. Alla går omkring som på små moln.
Det var ett fantastiskt tal. Det handlade om oss, vad vi vill och vad vi kan, och nu kan vi återta makten över den politiska diskussionen. Vi ska våga börja prata värderingar och ideologi med våra medmänniskor. Då kommer Socialdemokratins innersta kärna att bli tydlig.

                                                                                 (bild: Krister Kronlid)

Inte ens Göran Greider är missnöjd med Håkans tal. "Det var det bästa jag hört på en S-kongress. Framför allt var det vitaliserande. Juholt lyckades väcka till liv aktivitetslusta och då blir det en radikal effekt, säger han.
Här kan du läsa, och nu också höra Håkan Juholts linjetal

1 kommentar:

  1. Hej !
    Nu känns det som ( S ) i partibeteckningen står för något annat än Stockholm Ett lysande tal !

    SvaraRadera