måndag 28 mars 2011

Förnedringen, den får Lena Mellin stå för

Läser i Aftonbladet en artikel om hur förnedringen av  Östros fullbordades på helgens (S)kongress. Och jag blir riktigt, riktigt arg. Min ilska handlar inte om Östros sitution. Den handlar om det intresse som styr Lena Mellin att skriva som hon gör.

När jag, för några veckor sedan träffade Håkan Juholt i folkets hus i Kungälv frågade jag honom om varför det är den borgerliga pressen som levererar de nyanserade och intressanta artiklarna om (S). Jag gav Lena Mellin på Aftonbladet som ett exempel på en journalist som verkar se det som sin främsta uppgift att skjuta hela det Socialdemokratiska skeppet i sank, och ville veta hans syn på saken. Håkan svarade att hennes intressen är strikt ekonomiska. Hon, liksom kvällspressens övriga journalister styrs bara av en enda uppgift och det är att sälja lösnummer.

Snälla Lena, visa att du tror på dina läsare. Visa att du är intresserad av det som betyder något. Vi är inte intresserade av dina spekulationer. Vi är intresserade av verkliga händelser och seriösa analyser av den tillvaro vi lever i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar