söndag 29 april 2012

Vägg i vägg med Humanisterna.

Helgens nätrot-kongress på ABF-huset i Stockholm blev en speciell upplevelse för mig. Under tiden jag lär mig  och inspireras av andra nätrötter så sitter Humanisterna på andra sidan väggen och har kongress. Efter att jag lämnade Humanisterna 2010 är vår relation inte helt okomplicerad. Något gör att jag inte kan hålla mig borta - jag läste kongresshandlingar och motioner, jag skapade taggen för kongressen och jag följer allt som skrivs på twitter med spänning. Utan att ens vara medlem! Jag har blivit en kärleksfull kritiker, och det är jag stolt över.

Mycket spännande verkar ha hänt på kongressen, och jag lär få anledning att återkomma till det, men roligast av allt är ändå att Humanisterna idag fått en ny styrelsemedlem; folkpartisten och fd. socialministern Bengt Westerberg. Grattis Humanisterna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar